S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Špeciálnej základnej školy s vyučovacím
jazykom slovenským a maďarským
Nevädzová 3, 821 01 Bratislava
za školský rok 2008/2009.
Predkladá:
PaedDr. Gabriela Chudá
riaditeľka ŠZŠ
Prerokované v pedagogickej rade ŠZŠ dňa 06.10.2009
Vyjadrenie
rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
KŠÚ v Bratislave
s c
h v á l i ť
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ŠZŠ Nevädzová 3, BA
za školský rok 2008/2009
PaedDr. Oľga Mištinová
meno a priezvisko
predseda Rady školy pri ŠZŠ, Nevädzová 3, BA
.......................................................................
Stanovisko zriaďovateľa:
KŠÚ v Bratislave
s c h v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a
podmienkach
výchovno-vzdelávacej
činnosti
ŠZŠ s vyuč. j. slov. a maď., Nevädzová 3,
Bratislava
za školský rok 2008/2009
................................................................
za zriaďovateľa
Vypracovali: PaedDr. Gabriela Chudá
Mgr. Jana
Wladárová
Mgr.. Jana Steinerová
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z.z. zo 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z.z.
3. Koncepcia školy na roky 2004-2009
4. Plán práce ŠZŠ , Nevädzová 3 na školský rok 2008/2009.
5. Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií.
6. Informácie o činnosti Rady školy pri ŠZŠ na Nevädzovej ul. 3 v Bratislave
7. Ďalšie podklady:
· Hodnotiace správy – krúžky
· Hodnotiace správy – rôzne
· Zápisnice z pedagogických rád
· Klasifikačné hárky
S p r á v a
o výsledkoch a
podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Špeciálnej základnej školy s vyuč.
jazykom slovenským a maďarským,
Nevädzová 3, 821 01 Bratislava za školský rok 2008/2009.
I. 1. Základné identifikačné údaje o škole:
1. Názov školy: Špeciálna základná škola s vyuč. jazykom slovenským a maďarským |
2. Adresa školy:
Nevädzová 3, 821 01 Bratislava 2 |
3. telefónne číslo: 02/43 63 87 11 faxové číslo:02/43 29 35 00 |
4. Internetová adresa: www.szsmnevba.edu.sk e-mailová adresa: skola@szsmnevba.edu.sk |
5. Zriaďovateľ: KŠÚ v Bratislave, Teplická 4, 831 02 Bratislava 3 |
2. Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
PaedDr. Gabriela Chudá |
riaditeľ školy (menovaný od 1.7.2009) |
Mgr. Jana Wladárová |
zástupca riaditeľa školy - štatutár |
Mgr. Jana Steinerová |
zástupca riaditeľa školy pre nepedag. zam. |
3. Údaje o rade školy a iných
poradných orgánoch školy:
Údaje o rade školy:
Rada školy pri ŠZŠ Nevädzová 3 v Bratislave bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 26.06.2008 . Funkčné obdobie začalo dňom 26.06.2008 na obdobie 4 rokov.
Členovia rady školy:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za + |
1. |
PaedDr. Oľga Mištinová |
predseda |
učiteľka ŠZŠ |
2. |
Ivana Hevierová |
podpredseda |
zástupca rodičov |
3. |
PaedDr.Miroslava Klokočová |
zapisovateľ |
učiteľka ŠZŠ |
4. |
Mgr. Jana Steinerová |
člen |
ekonómka ŠZŠ |
5. |
PaedDr. Rastislava Brťková, PhD. |
člen |
zástupca PdFUK Bratislava |
6. |
PaedDr. Lucia Bottová |
člen |
učiteľka ŠZŠ |
7. |
Ľudmila Lacková |
člen |
zástupca mestského zastupiteľstva hl.m. SR |
8. |
Ing. Jaroslav Rolko |
člen |
zástupca KŠÚ |
9. |
Mgr.Drahomíra Červeňáková |
člen |
zástupca KŠÚ |
10. |
Antónia Vanáková |
člen |
zástupca rodičov |
11. |
Dalma Trebulová |
člen |
zástupca rodičov |
Stručná informácia
o činnosti rady školy za školský rok 2008/2009:
Rada školy sa v školskom roku 2008/2009
stretla 3-krát. Počas roka sa udiali zmeny v zložení RŠ a následne
v októbri 2008 sa prítomní oboznámili s Usmernením k personálnemu
zabezpečeniu rád škôl a školských zariadení. Došlo k zmene
v počte delegovaných zástupcov
zriaďovateľa, ktorý v súlade zo zákonom deleguje 4 svojich zástupcov. Zmenou
bolo aj to, že do rady školy, ktorej zriaďovateľom je KŠÚ, sa už nedelegujú
zástupcovia obce, v ktorej má škola sídlo a ani zástupcovia
inštitúcie, ktorá sa podieľa na výchove a vzdelávaní. Na našich zasadnutiach p. riaditeľka
informovala o problémoch s nájmom OA, ktoré je stále v riešení
súdov.
Na
svojom prvom zasadnutí na začiatku
školského roka sa zaoberala hodnotiacou správou za predchádzajúci školský rok,
plánom práce na začínajúci školský rok a správou o hospodárení
s prostriedkami ZRPŠ za minulý školský rok.. Radu školy zaujala aj činnosť
OZ Nevädza, ktoré zorganizovalo ozdravný
pobyt pre naše deti v Taliansku. RŠ bola informovaná aj o celosvetovom projekte Eco Schools – Zelená škola, do ktorého sa
naša škola veľmi úspešne zapojila.
Na ďalšlom zasadnutí sa venovala čerpaniu
roypočtu za rok 2008 a návrhu
rozpočtu na ďalší rok.
Posledné zasadnutie, ktoré sa konalo 19.5.
2009, bolo zároveň výberovým konaním na post riaditeľky školy, v ktorom
bola prihlásená len jedna kandidátka
a to súčasná p. riaditeľka PaedDr. Gabriela Chudá. Táto prešla
výberovým konaním a na odporúčanie rady školy bola vymenovaná do funkcie
p. prednostkou KŠÚ v Bratislave Mgr. Veronikou Redechovou.
4.
Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach -
poradných orgánoch riaditeľa školy:
Ø Metodické združenie I. stupeň
1. Sekcia ŠK
Ø Metodické združenie II. stupeň
1. Sekcia prírodovedných predmetov
2. Sekcia spoločenskovedných predmetov
3. Sekcia výchovných predmetov
4. Sekcia slovenského jazyka.
2. Stručná charakteristika systému práce
poradných orgánov riaditeľa školy:
Činnosť MO bola zameraná na plnenie hlavných úloh vytýčených v ročnom pracovnom pláne na školský rok 2008/2009. MZ sa stretlo na pracovných stretnutiach 5-krát za rok. MO pre II. stupeň pracoval v 4 sekciách a to v sekcii slov. jazyka, sekcii prírodovedných predmetov, v sekcii spoločenskovedných predmetov a v sekcii výchovných predmetov. Každá sekcia si vytýčila svoje ciele a zámery. V súlade s vytýčenými úlohami sa uskutočnili školské akcie, ktoré kladne ovplyvňovali telesný a duševný vývoj našich žiakov. Pokračovali sme vo vyučovaní environmentálnej výchovy, nakoľko sme sa prihlásili do ďalšieho ročníka medzinárodného projektu „Zelená škola“.
Kontrola práce zo strany vedenia školy bola účasť vedenia na ich stretnutiach, ako i pomoc pri tvorbe ich plánov práce a pomoc pri organizovaní školení a akcií vyplývajúcich z plánu práce školy.
Na pracovných stretnutiach bola pozornosť okrem konkrétnych aktuálnych výchovno-vzdelávacích problémov venovaná hlavne vedeckej konferencii VIA LUCIS, organizovanej PdF UK v Bratislave. Téma konferencie znela: Integrácia- rovnaká šanca pre všetkých, ktorej sme sa aktívne zúčastnili príspevkom GONOVÁ, M. – CHUDÁ, G.: Osobný asistent a asistent učiteľa v podmienkach špeciálnej základnej školy.
Ďalšie pracovné stretnutie bolo venované prezentácii novej verzie programu FONO 2, zorganizovanej na pôde našej školy, keďže sme škola, ktorá program FONO prakticky využíva v predmete ILS už dlhú dobu.
Na ďalšom stretnutí si všetci pedagogický zamestnanci naštudovali štátny vzdelávací program a rozdelili sme si úlohy pri tvorbe školského vzdelávacieho programu.
Hlavné úlohy metodického
združenia I. stupňa:
·
vypracovali
sme individuálne vzdelávacie programy
·
vypracovali
sme terapeutické programy pre deti s IVP
·
slovné
hodnotenie žiakov vychádzalo z individuálnych vzdelávacích potrieb
·
do
výchovno - vyučovacieho procesu detí s IVP boli zaraďované súbory
rehabilitačných cvičení
·
rozvíjali
sme slovnú zásobu a vyjadrovanie žiakov
·
zlepšilo
sa využitie žiackej knižnice
·
pri
riešení výchovných a vyučovacích
problémov žiakov sa podľa potreby spolupracovalo so školským psychológom
·
mesačne
sa sledovalo rozhlasové informačné okienko
·
spolupracovali
sme s MPCMB
·
priebežne
sme sledovali odbornú pedagogickú literatúru
·
uskutočnili
sme rôzne exkurzie a cvičenia v prírode podľa osobitného plánu
·
na
pracovných stretnutiach nás priebežne p. učiteľky, ktoré sa zúčastnili rôznych
školení, informovali o nových technikách a postupoch vo výchove
a vyučovaní, ktoré by mohli byť prínosom pre našu prácu
·
zapojili
sme sa do celoslovenskej kampane „Červené stužky“
·
uskutočnili
sme viaceré besedy
·
zorganizovali
sme množstvo školských akcii´- Mikuláš v cirkuse, Vianočná besiedka,
Vynášanie Moreny, Karneval, Valentínsky bál, Výchovný koncert, Stavanie mája,
...
·
4-krát
v roku sme uskutočnili tvorivé dielne- Jesenná dekorácia, Vianočná
dekorácia, Veľkonočná dekorácia a Hlina –vždy zo surovín prírodných,
prípadne odpadových
Hlavné úlohy metodického
združenia II. stupňa:
1.
Sekcia prírodovedných predmetov
§ vypracovali sme individuálne vzdelávacie programy pre žiakov, ktorí nezvládajú dané učivo v jednotlivých predmetoch
§ v matematike sme venovali pozornosť počtovým úkonom s desatinnými číslami, zameranými na premeny jednotiek dĺžky, hmotnosti, objemu a času
§ pre žiakov 8. a 9. ročníka sme uskutočnili matematickú olympiádu
§ environmentálna výchova sa prelínala všetkými prírodovednými predmetmi
§ prebiehala celoročná súťaž tried a jednotlivcov v zbere papiera a plastových fliaš
§ zvýšenú pozornosť sme venovali starostlivosti o kvety v triedach a zeleň v okolí školy, šetreniu vody a elektrickej energie
§ pokračovali sme v aktivitách zameraných na zdravý spôsob života: „Ovocníčkový deň“, „Deň mlieka“, „Dni zdravej výživy“, využívanie rastlín v kuchyni, liečivé byliny
§ zapojili sme sa do projektu s environmentálnou tematikou „Zelené pľúca“
§ nadobudnuté vedomosti zo života zvierat a rastlín si žiaci overili v prírodopisnej súťaži.
2.
Sekcia spoločenskovedných predmetov
§ v predmete občianska a etická výchova sme venovali pozornosť rozvoju spoločenskej orientácie, výchove k manželstvu a rodičovstvu, problémom mladej generácie v spolupráci s koordinátorom drogovej prevencie
§ na hodinách zemepisu sme sa zamerali na poznávanie krajín Podunajska a ich hlavné mestá
§ v predmete dejepis a vlastiveda žiaci poznávali osobitosti slovenského národa
§
na hodinách zemepisu sa venovala zvýšená
pozornosť štátom EÚ
§
všetci žiaci školy sa zapojili do projektu
„Európska jar“.
3.
Sekcia výchovných predmetov
Ø
Pracovné vyučovanie
§ rozvíjali sme manuálne zručnosti, teoretické vedomosti a pracovné návyky žiakov v súlade s ich profesionálnou orientáciou
§ v rámci pestovateľských prác sa žiaci starali o vybudované skalky, pravidelne okopávali záhony s ružami, vysádzali nové rastlinky a zeleninu, starali sa o políčko, udržiavali čistotu na chodníkoch a trávnikoch a starali sa o kvety v triedach
§ dievčatá šili, pripravovali rôzne druhy jedál, pomáhali pri príprave jedál a nápojov ku dňu zdravej výživy
§ pri pracovných činnostiach využívali prírodný a odpadový materiál
Ø
Výtvarná výchova
§ rozvíjali sme tvorivosť žiakov využívaním rôznych výtvarných techník a materiálov
§ zapojili sme sa do mnohých výtvarných súťaží napr. Zelený svet , Galandova matka, Fullova ruža, literárno- výtvarná súťaž O čom snívajú medvede, súťaže pohľadníc pre kampaň Červené stužky a Najkrajšia vianočná pohľadnica
§ naše výtvarné práce boli súčasťou výstavy s názvom Mier začína so mnou
Ø
Hudobná výchova
§ zamerali sme sa na rozvíjanie speváckych schopností s orientáciou na ľudovú pieseň a rómsku pieseň
§ zúčastnili sme sa súťaže Bibiána pre žiakov a mládež z reedukačných domovov a špeciálnych škôl, kde naši chlapci získali 1. miesto v speve rómskych piesní
§ zorganizovali sme pekný a zaujímavý výchovný koncert Cirkus muzikus a ďalšie dve hudobno- dramatické predstavenie na pôde školy.
Ø
Telesná výchova
§ zamerali sme sa na rozvíjanie tímovej spolupráce, vytrvalosti, obratnosti a rýchlosti pri loptových hrách
§ uskutočnili sme jesenné a jarné účelové cvičenia v prírode
§ zúčastnili sme sa paraolympiády , jesenného behu
§ zorganizovali sme vlastnú paraolympiádu pre naše ťažko postihnuté deti z C – variantu za čo nám bolo udelené Čestné uznanie v II. ročníku OFDMS 2009
§ v mestských súťažiach v prehadzovanej a vo futbale sme získali 3. miesta
§ jedna učiteľka sa zúčastnila školenia- inštruktor florballu.
4.Sekcia slovenského jazyka
§ pre slabo prospievajúcich žiakov sme vypracovali individuálne vzdelávacie plány
§ využívali sme hravé formy práce
§ docvičovali a utvrdzovali zručnosti v písaní i - y po mäkkých a tvrdých spoluhláskach
§ viedli sme žiakov k osvojeniu si vybraných slov a písaní y po obojakých spoluhláskach
§ v mimo čítankovom čítaní sa žiaci zdokonaľovali v technike čítania
§ uskutočnila sa súťaž v prednese poézie a prózy a zúčastnili sme sa aj mestského kola, kde sme získali 3. miesto
5. Údaje o žiakoch školy
za školský rok 2008/2009 :
Ročník |
Stav k 15. 9. 2008 |
Stav k 31. 8. 2009 |
|
|||||||||||
Počet tried |
Počet žiakov |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
Počet tried |
Počet žiakov |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
|
||||||
1. |
1 |
2 |
0 |
3 |
|
1 |
1 |
0 |
3 |
|
||||
2. |
1 |
7 |
0 |
2 |
|
1 |
7 |
0 |
2 |
|
||||
3 |
1 |
3 |
1 |
0 |
|
1 |
3 |
1 |
0 |
|
||||
4. |
1 |
7 |
1 |
4 |
|
1 |
6 |
1 |
4 |
|
||||
5. |
2 |
13 |
1 |
8 |
|
2 |
13 |
1 |
8 |
|
||||
6. |
1 |
10 |
0 |
7 |
|
2 |
12 |
0 |
7 |
|
||||
7. |
2 |
12 |
0 |
1 |
|
1 |
13 |
0 |
1 |
|
||||
8. |
2 |
10 |
0 |
0 |
|
2 |
11 |
0 |
0 |
|
||||
9. |
2 |
17 |
0 |
2 |
|
2 |
17 |
0 |
2 |
|
||||
Spolu |
13 |
81 |
3 |
227 |
|
13 |
83 |
3 |
27 |
|
||||
1 odd. – ranná ŠKD
3 odd. – popoludňajší ŠKD
Údaje o počte zapísaných žiakov do 1.
ročníka ŠZŠ- A-variant
POČET ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
ODKLADY počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
.
Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné
školy
žiaci 9. ročníka
Počet žiakov 9. roč. |
Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých
na OU
|
||
OU |
|
||
17 |
Prihlás. |
Prijatí |
|
16 |
16 |
|
1 žiak 10. roč. C- variantu prijatý do PrŠ.
.
žiaci nižších ročníkov II.
stupňa ŠZŠ , ktorí ukončili povinnú školskú dochádzku
Ročník |
Počet
žiakov |
|
0 |
Sumár: 17 žiakov končiacich, z toho 15 pokračuje v štúdiu na OU, 1 žiak pokračuje v štúdiu v PrŠ, 1 žiak opakuje na žiadosť rodičov 9. roč., nakoľko neukončil povinnú školskú dochádzku.
6. Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania:
Hodnotenie žiakov 1. ročníka
ŠZŠ
Počet žiakov 1. ročníka |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - veľmi dobré výsledky - |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - dobré výsledky - |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - slabé výsledky - |
1 |
1 |
0 |
0 |
Hodnotenie
žiakov 2. – 4. ročníka ŠZŠ podľa
variantu A
Roč. |
Tr. |
Priemerný prospech
z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||
Sj |
Vl |
M |
Hv |
Vv |
Pv |
Tv |
Ø triedy |
||
2. |
III. |
1,0 |
- |
1,0 |
- |
- |
1,00 |
1,00 |
1,0 |
3. |
IV. |
3,00 |
- |
3,00 |
- |
- |
2,00 |
2,00 |
2,5 |
4. |
III. |
2,00 |
3,00 |
3,00 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,71 |
4. |
IV. |
2,25 |
2,5 |
2,25 |
1,00 |
1,25 |
1,25 |
1,00 |
1,64 |
Ø jedn.
predmet. |
2,06 |
2,75 |
2,31 |
1,0 |
1,13 |
1,31 |
1,25 |
|
II. stupeň ŠZŠ podľa variantu
A
Roč. |
Tr. |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||||||||
Sj |
Vl |
Ov |
D |
Z |
M |
Pr |
F |
CH |
Hv |
Vv |
Pv |
Tv |
Ø triedy |
||
5. |
V.A |
1,75 |
1,75 |
- |
- |
- |
1,25 |
- |
- |
- |
1,0 |
1,25 |
1,25 |
1,25 |
1,36 |
V.B |
2,2 |
1,8 |
- |
- |
- |
2,2 |
- |
- |
- |
1,6 |
1,4 |
2,0 |
2,0 |
1,84 |
|
6 |
VI. |
3,00 |
2,00 |
- |
- |
- |
2,5 |
- |
- |
- |
1,25 |
1,62 |
1,37 |
1,71 |
1,93 |
7. |
VII. |
2,62 |
- |
1,87 |
2,5 |
2,62 |
2,75 |
2,37 |
3,12 |
- |
2,00 |
1,12 |
1,87 |
1,37 |
2,20 |
8. |
VIII. |
2,5 |
- |
1,4 |
1,4 |
2,00 |
2,7 |
1,8 |
2,7 |
- |
1,00 |
1,14 |
1,5 |
1,00 |
1,78 |
|
|||||||||||||||
9. |
IX.A |
2,5 |
- |
1,5 |
1,75 |
1,75 |
2,00 |
2,5 |
2,5 |
2,37 |
1,12 |
1,00 |
1,37 |
1,00 |
1,78 |
|
IX.B |
2,5 |
- |
1,67 |
2.00 |
2.33 |
2,17 |
1,17 |
2,67 |
2,5 |
1,00 |
1,00 |
1,33 |
1,00 |
1,78 |
Ø jedn. predmet. |
2,44 |
1,85 |
1,61 |
1,91 |
2,18 |
2,22 |
1,96 |
2,75 |
2,44 |
1,28 |
1,22 |
1,53 |
1,33 |
|
Zoznam uplatňovaných učebných
plánov v šk. roku 2008/2009:
V školskom roku 2008/2009 sme uplatňovali platné:
·
učebný
plán a učebné osnovy pre prípravný až 9. ročník špeciálnej základnej školy
pre žiakov s mentálnym postihnutím so vzdelávacím variantom A
·
učebný
plány a učebné osnovy špeciálnej základnej školy pre žiakov
s mentálnym postihnutím so vzdelávacím variantom B
·
učebné
osnovy špeciálnej základnej školy pre žiakov s ťažkým mentálnym postihnutím s individuálnym
vzdelávacím programom – variant C
- všetky schválené MŠ SR dňa 22.mája 2006 pod č. CD- 2006-
477/17104- 2:095 s účinnosťou od 1.9.2006.
7. Údaje o fyzickom počte
zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických
zamestnancov školy ku dňu koncoročnej klasifikácie:
ŠZŠ |
Počet |
ŠKD |
Počet |
Zamestnanci školy SPOLU: |
|
|
|
PZ: učitelia,
|
17 |
PZ: výchova
|
3 |
- kvalifikovaní |
17 |
- kvalifikovaní |
2 |
- nekvalifikovaní |
- |
nekvalifikovaní |
1 |
- doplňajú vzdel. |
- |
- doplňajú vzd. |
- |
NZ: |
10 |
Z toho NZ |
- |
Z počtu NZ |
|
Z počtu NZ |
|
-školský psycholog |
2 |
- upratovačky |
- |
-špeciálny pedagóg |
- |
|
|
- asistent učiteľa |
3 |
Na dohody |
5 |
- upratovačky |
2 |
Školská kuchyňa a jed. |
- |
- ostatní |
3 |
zamestnanci -spolu |
35 |
Vysvetlivky: PZ – pedagogickí zamestnanci, NZ – nepedagogickí zamestnanci
Na poste školského psychológa máme fyzicky 2 ľudí, ale delia si 1 úväzok .
V celkovom počte učiteľov sú zahrnuté aj dva čiastočné úväzky a to logopéd- 0,8 a učiteľka náboženskej výchovy 0,1 úväzku.
Na MD 3: 1 logopédka, 1 psychologička, 1 vychovávateľka.
Na dohodu zamestnávame mzdovú účtovníčku, finančnú účtovníčku, technika BOZP a PO, správcu počítačovej siete a upratovačku do telocvične.
Odbornosť vyučovania podľa
jednotlivých predmetov v školskom roku 2008/2009:
Až na jednu p. vychovávateľku, máme plne kvalifikovaný personál.
8. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických
zamestnancov školy:
·
Inštruktor florballu – jeden učiteľka preškolená
·
Počítačová grafika vo výtvarnej tvorbe– 1 učiteľka
·
Výtvarný salón učiteľov – 1 učiteľka
·
VIA LUCIS –
2 učiteľky
·
Nové technické a výrazové možnosti
bábkového divadla – 1 učiteľka
·
Dajme šancu slnku – 2
učiteľky
·
Priebežné vzdelávanie výchovných poradcov – 1
učiteľka
·
Funkčné vzdelávanie vedúcich pracovníkov – 1 učiteľka
·
Angličtina pre učiteľov- 1 učiteľka
Údaje o aktivitách, do ktorých sa škola zapojila |
|
|
v Fullova ruža 2009 v Galandova matka 2009 v Vianočná pohľadnica v V krajine remesiel |
v Jesenný beh v Prehadzovaná v Minifutbal v Súťaž detí s ťažkým psychosomatickým postihnutím v Paraolympiáda |
|
vlastný výstavný panel |
§
Spolupráca
s OZ Nevädza v Ozdravno- rekreačný pobyt v Taliansku – september 2008 v Letný tábor v Kokave nad Rimavicou pre znevýhodnené deti
|
|
Údaje o aktivitách organizovaných školou |
§
Vianočná
besiedka |
§ Karneval |
§
Valentín |
§
Výchovný
koncert- Cirkus Muzikus |
§
Malá
paraolympiáda |
§
Dopravná
výchova –beseda a test |
§
Protidrogová
prevencia a akcie uskutočňované počas sobôt a nedieľ |
§
Návštevy
SNM a Bratislavského hradu |
§
Projekt
„Prírodná lekáreň“ |
§ Beseda s lekárom |
§
Celoročná
súťaž v zbere papiera a plastov |
§ Súťaž v prednese prózy a poézie |
§
Návštevy
Bibiány |
§ Tvorivé dielne -4x v roku |
§
Environmentálna
knižnica- zriadenie |
§ Dopravná výchova a kvíz |
§
Európska
únia a euro |
§ Beseda o zdravej výžive |
§
Deň
Zeme |
§ Návšteva botanickej a zoologickej záhrady |
§
Stavanie
mája |
§ Vynášanie Moreny |
§
Beseda
k Medzinárodnému dňu mlieka |
§
Juniáles
a jedlá starých materí |
§
„Aniel“
– naša tvorba a návšteva výstavy |
§
Beseda s poľovníkom |
§
Návšteva Flóry |
10. Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach:
Umiestnenie - dosiahnuté výsledky | |||
regionálne kolo |
krajské kolo |
celoslovenské kolo |
|
Mestská liga minifutbal | 3 . miesto | ||
Mestská liga prehadzovaná | 3 . miesto | ||
Jesenný beh v prírode |
|
||
Športová súťaž s
psychosomatickým postihnutím |
Lízankové medaily
a pre všetkých diplomy
|
|
|
SPP- Mesiac detskej tvorby |
|
|
|
Zelené plúca Bratislavy – 9.ročník súťaže „ Nešetri zelenou láskou“- téma: „Čo vieš o pôde?“ |
|
Špeciálna cena 11 ocenených
prác |
|
Súťaž v prednese |
3. miesto |
|
|
Bibiána |
|
|
1.miesto
v kategórii |
Umiestnenie
v medzinárodných súťažiach |
|
názov súťaže |
umiestnenie |
Zelený svet – „Všetko je vo hviezdach“ |
Čestné uznanie |
VI. roč. výtvarno- literárnej súťaže SWS- „O čom snívajú medvede“ |
17 prác |
Názov projektu |
Termín začatia realizácie
projektu |
Termín
ukončenia realizácie projektu |
Výsledky |
Zelená
škola - 4. ročník |
september 2008 |
Jún 2009 |
získali sme 3 *(hviezdičky) a právo vyvesiť na pôde školy vlajku Zelená škola/EcoSchool a celosvetovo
platný certifikát |
12.Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole:
Komplexná inšpekcia bola na našej škole vykonaná v dňoch 26.1. -29. 1. 2009 a v dňoch 02.02. 2009 a 03. 02. 2009
Závery: Silnou stránkou bolo uplatňovanie špeciálno- pedagogických zásad, zohľadňovanie individuálnych výchovno- vzdelávacích potrieb žiakov a priateľská komunikácia učiteľov. Žiakov s neadekvátnym správaním učitelia vhodne usmerňovali.
Slabou stránkou bola zväčša klasická forma vyučovania s ojedinelým využívaním IKT vo výchovno - vzdelávacej činnosti, nevyužívanie didaktickej techniky a časté absentovanie relaxačných prestávok a relaxačných chvíľok na 2. stupni ŠZŠ.
13. Údaje o priestorových
a materiálnych podmienkach školy:
Priestorové podmienky školy – stále nás trápi ten istý problém –neukončený
súdny spor s OA, ktorá je u nás v bez zmluvnom nájme, trvajúci
už 5 rokov. Čakáme na vyjadrenie Najvyššieho súdu SR, kam sme zaslali naše
dovolanie, aby bol ukončený nejestvujúci spor a tým zrušené predbežné
opatrenie. Čas sa neustále naťahuje. Po podaní sťažnosti na prieťahy
v súdnom konaní bol spis pridelený inému sudcovi a znova plynie čas. V decembri
bolo
zrušené predbežné opatrenie, avšak termín pojednávania vo veci určenia
správy majetku štátu nebol do dnešných dní stanovený.
Naďalej nám chýbajú odborné predmetové
učebne, stolárska a krajčírska dielňa, samostatná keramická dielňa
a iné ďalšie miestnosti, napr. kabinety a prevádzkové miestnosti
Materiálne podmienky školy – nakoľko z rozpočtu nám nezostáva veľa
financií na nákup pomôcok a materiálu potrebného pre chod školy, sme
nútení hľadať iné zdroje. Na pomôcky hľadáme sponzorské peniaze a materiál
poväčšine získame odpadový, alebo taktiež sponzorsky.
14. Údaje o finančnom
a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:
{ Viď priložená Správa o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok.}.
15. Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia:
Naša koncepcia rozvoja školy nie je rozpracovaná na roky, ale na postupné kroky krátkodobého charakteru, strednodobého a dlhodobého.
Postupné kroky krátkodobého charakteru:
Postupné kroky strednodobého charakteru
Postupné kroky dlhodobého charakteru
16. Oblasti, v ktorých
škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky
a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
SILNÉ STRÁNKY Ø vzdelávanie podľa variantu C- viacnásobne zdravotne postihnutých Ø podrobne rozpracované individuálne plány pre takéto deti Ø vysoká kvalifikovanosť všetkých pedagogických pracovníkov Ø ponuka logopedických a psychologických služieb na vysokej odbornej úrovni Ø intenzívne zapájanie sa do najrôznejších súťaží a aktivít Ø množstvo krúžkov na vyplnenie popoludňajšieho času našich žiakov Ø aktívna prezentácia školy na rôznych konferenciách a seminároch |
SLABÉ STRÁNKY Ø nedostatočné priestorové vybavenie Ø nedostatočné ohodnotenie pedagogických zamestnancov i nepedagogických zamestnancov Ø nedostatok financií na obnovu a vybavenie tried potrebnou didaktickou technikou Ø nedostatok financií na obnovu budov a zariadení |
PRÍLEŽITOSTI Ø dobré podmienky na vytvorenie celého komplexu vzdelávacích inštitúcií pre vzdelávanie postihnutých detí po doriešení právneho sporu s OA Ø dobrá lokalita umiestnenia školy Ø možnosť využívať informačno-komunikačné technológie vo vzdelávaní i voľnom čase Ø rozvoj spoločenských a verejnoprospešných aktivít v II. bratislavskom obvode |
RIZIKÁ Ø nepriaznivý demografický vývoj Ø nedostatok finančných prostriedkov a z toho vyplývajúci ochabnutý záujem o mimoškolské aktivity zo strany učiteľov Ø nedoriešený právny spor Ø veľký odliv žiakov do ZŠ vďaka integrácii a chýbajúcej ŠPP v II. obvode |
II.
Ďalšie informácie o škole :
1.
Drogová
prevencia.
V tomto školskom roku sa podporovala
fyzická kondícia a súčasne sa
poukazovalo na nezdravý konzumný spôsob života.
Činnosť sme zamerali na:
2.
Výchova k manželstvu a rodičovstvu.
Výchovu k manželstvu a rodičovstvu
sme v tomto školskom roku zamerali hlavne na odlíšenie lásky od sexu, na
to ako prejaviť alebo utlmiť túžbu po sexe, na to čo je normálne
v sexuálnom živote chlapca i dievčaťa, ako vyzerajú nezdravé odchýlky
v pohlavnom živote človeka.
Aktivity:
·
Pre
chlapcov- beseda o zneužívaní chlapcov, ale i páchaní násilia na
dievčatách, nevyhli sme sa ani téme - prostitúcia
·
Pre
dievčatá - denné poúčanie o hygiene
a čistote tela, hlavne pri mesačných cykloch.
Pre
všetkých sme na besedu pozvali kožného lekára, ktorý vysvetlil dôsledky
nechráneného sexu, ktoré sa môžu prejaviť na koži - choroby ako je syfilis,
alebo kvapavka.
3.
Spolupráca s OZ Nevädza.
S OZ Nevädza spolupracujeme už od jeho
vzniku. Sídli v našej škole a jeho činnosť je zameraná na prácu
a aktivity pre naše postihnuté deti, ale aj pre deti z ohrozených
rodín a pod.
Organizuje školy v prírode, prípadne
tábory alebo ozdravno – rekreačné pobyty
pre naše deti. Škola pri týchto aktivitách zabezpečuje pedagogický dozor a OZ dofinancováva tieto podujatia.
Tento rok
sme spoločne zorganizovali ozdravno- rekreačný pobyt v Taliansku
v septembri 2008 a v auguste 2009 letný tábor pre deti zo
znevýhodneného prostredia v Kokave nad Rimavicou.
4.
Zdravotník.
Činnosť bola zameraná na:
Priebežné výsledky bodovania boli počas roka prístupné na hlavnej
nástenke vo vestibule školy.
Vytvorili sme si projekt „Prírodná lekáreň“,
v ktorom žiaci poznávali liečivé rastliny a pripravovali si chutné
čaje.
.
5.
Školské rozhlasové okienko.
Školské rozhlasové
okienko bolo vysielané pravidelne raz mesačne v rozsahu cca 45 minút.
Program vysielania bol zameraný na:
Prípravu a moderovanie okienka mali
na starosti p. učiteľky, ale i žiaci sa aktívne zapájali do jeho
prípravy , a aj samotného moderovania. Odmenou pre žiakov i učiteľov
boli rôzne piesne, niekedy aj želanie, alebo s priamym venovaním.
6.
Školský
klub.
V školskom roku 2008/2009 bolo v troch skupinách zaradených 27 žiakov, z toho v rannom školskom klube 11 žiakov. V jednej skupine boli zaradené deti viacnásobne postihnuté. Do III. skupiny boli zaradení žiaci II. stupňa.
Žiaci, ktorí navštevovali ŠK mali dobrú školskú dochádzku a dokázateľne dosahovali lepšie vyučovacie výsledky. každá skupina pracovala podľa vlastného plánu.
7.
Náboženská výchova.
Náboženskú výchovu navštevovalo 20 žiakov. Žiaci boli zaradení do 2 skupín:
I. skupina – II. stupeň–11 žiakov
II. skupina - I. stupeň -9 žiakov.
Vyučovanie tohto nepovinného predmetu sa nám podarilo zabezpečiť kvalitnou rehoľnou sestrou Dagmar. Žiaci si ju veľmi obľúbili a radi chodili na jej hodiny.
8.
Školská dochádzka.
Školskú dochádzku sme riešili v priebehu celého školského roku. Napriek všetkým našim snahám je stále neuspokojivá, aj keď sa zlepšila. Výchovný poradca a vedenie školy úzko spolupracoval s kuratelou a miestnymi úradmi.
Každý triedny učiteľ mal založený zošit dochádzky a kontaktný zošit s rodičmi. Na zabezpečenie pravidelnej školskej dochádzky sme prijali nové rôzne opatrenia, ktoré sú rozpracované vo vnútornom poriadku školy aj v pláne práce na školský rok.
Na základe informácií od triednych učiteľov sme si rodičov problémových žiakov predvolávali do školy.
Žiaľ musíme konštatovať, že máme dosť rodičov, ktorí so školou odmietajú spolupracovať. Pravidelný kontakt s kuratelou napomohol aspoň v niekoľkých prípadoch. Vďaka tomu sa nám podarilo znížiť priemer vymeškaných hodín a hlavne znížiť počet neospravedlnených hodín.
.
9.
ZRPŠ
Zasadnutia ZRPŠ sa konali štvrťročne.
Účasť rodičov bola neuspokojivá. Vyplývajúc zo sociálneho zloženia našich žiakov spolupráca s rodičmi, až na ojedinelé výnimky, je veľmi ťažká.
Návštevy rodičov a konzultácie sa konajú podľa potreby.
10. Školský psychológ.
V tomto školskom roku pracoval až do jari na škole len 1 školský psychológ , a to na ½ úväzok. Od jari nastúpila na miesto psychologičky , ktorá je na MD druhá psychologička. Obaja psychológovia vzájomne kooperujú a rozdeľujú si psychologické činnosti v škole. Okrem stáleho styku s vedením, učiteľmi, vychovávateľmi veľmi úzko spolupracovali i s rodičmi.
· podieľali sa na zaraďovaní a preraďovaní žiakov zo ZŠ do ŠZŠ
· spolupracovali s výchovným poradcom pri profesionálnej orientácii a voľbe povolania žiakov
· spolupracovali na príprave individuálnych vzdelávacích programov
· pomáhali pri riešení aktuálnych výchovných problémov so žiakmi.
11. Výchovný poradca.
Náplňou práce výchovného poradcu v šk. roku 2008/2009 bolo:
Viditeľne sa zlepšila spolupráca s niektorými zákonnými zástupcami žiakov, s Miestnym úradom vo Vrakuni a s ÚPSVaR Vazovova.
Predbežne sa poskytovalo kariérne poradenstvo pre žiakov končiacich ročníkov a ich rodičov.
Besedovalo sa na tému šikanovanie a jeho dôsledky.
prísne sa sledovala a zabezpečovala pravidelná školská dochádzka žiakov v súlade so schválenými opatreniami
pri
zanedbávaní školskej dochádzky sa postupovalo na základe „Metodického pokynu na zabezpečenie aplikácie
stanovenia § 18 ods. 2 zákona č. 281/2002 Z.z . o prídavku na dieťa
a o príspevku k prídavku na dieťa“
12. Krúžková činnosť.
Na škole
pracovalo 9 záujmových krúžkov:
Prehadzovaná – PaedDr. Oľga Mištinová
Futbalový krúžok – Mgr. Valéria Jurovatá
Relaxačný krúžok – Mgr. Eva Trubenová
Harmonizačný krúžok – Mgr. Eva Trubenová
Šikovný jazýček – Mgr. Lucia Barteková, Mgr. Rozália Pánová
EKO- Vševedko – Mgr. Katarína Horská
Adamko – PaedDr. Miroslava Klokočová
Minimálne signály – PaedDr. Miroslava Klokočová
Environmentálny - Mgr. Nataša Borovičková
Turistický krúžok - Mgr. Svatava Košťányová
Počítačový krúžok - PaedDr. Katarína Marčeková
Umelecký krúžok - Mgr. Ivana Fábryová
13. Environmentálna výchova na škole.
Ø Už štvrtý rok sme boli zapojení do medzinárodného projektu „Zelená škola“, kde sme opäť získali ocenenie.
Ø Do všetkých predmetov sme sa snažili vložiť prvky environmentálnej výchovy.
Ø Rozvíjali sme environmentálne zručnosti a myslenie našich žiakov.
Ø Učili sme žiakov vyjadriť svoj vzťah k prírode prostredníctvom rôznych médií.
Ø Prostredníctvom rôznych činností spracovať dojmy a emócie, ktoré získali v priebehu pobytu v prírode.
Ø Snažili sme sa o vytvorenie bližšieho citového vzťahu k prírode, uvedomenie si zodpovednosti za svoje skutky v prírodnom prostredí, naučiť deti ako pristupovať k ochrane nášho prírodného dedičstva, porozumieť prírodným procesom.
Ø Zorganizovali sme akcie ku Dňu Zeme.
Ø Obohatili sme školskú knižnicu o publikácie s environmentálnou tematikou a vytvorili sme samostatnú knižnicu s environmentálnou tematikou v triede, aby bola bližšie k deťom.
Ø Uskutočnili sme rôzne súťaže, 4- krát ročne sme zorganizovali tvorivé dielne, na ktorých sme využívali odpadový a prírodný materiál.
Ø Počas celého roka sme súťažili v zbere druhotných surovín. Za celý rok sme zber vyhodnotili a spoločne sme nazbierali 3472 kg papiera a 9774ks PET fliaš.
Ø Zorganizovali sme 1. záhradnú slávnosť pre žiakov a ich rodičov, tiež Juniáles a i tieto akcie sme prepojili s aktivitami Zelenej školy