S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti 

Špeciálnej základnej školy s vyučovacím jazykom slovenským a maďarským

Nevädzová 3, 821 01  Bratislava

 za školský rok 2008/2009.

 

 

 

Predkladá:

                                                            

PaedDr. Gabriela Chudá                              

riaditeľka ŠZŠ                                                          

                                  

                                                                       Prerokované v pedagogickej rade      ŠZŠ                                                                            dňa 06.10.2009

 

                                                                       Vyjadrenie rady školy:

                                                                       Rada školy odporúča zriaďovateľovi

                                                                       KŠÚ v Bratislave

                                                                       s c h v á l i ť

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti 

ŠZŠ Nevädzová 3, BA   

za školský rok 2008/2009

 

                                                                       PaedDr. Oľga Mištinová

                                                                                     meno a priezvisko

predseda Rady školy pri ŠZŠ, Nevädzová 3, BA  

 

 

                                                                       .......................................................................

 

Stanovisko zriaďovateľa:

 

KŠÚ v Bratislave  

s c h v a ľ u j e

Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno-vzdelávacej činnosti

ŠZŠ s vyuč. j. slov. a maď., Nevädzová 3, Bratislava

za školský rok 2008/2009

 

 

................................................................                  

   za zriaďovateľa      

 

 

 

 

 

Vypracovali: PaedDr. Gabriela Chudá

                        Mgr. Jana Wladárová

Mgr.. Jana Steinerová

 

 

 

 

Východiská a podklady:

Správa je vypracovaná v zmysle:

1.      Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z.z. zo 16. 12.2005  o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

2.      Metodické usmernenie  MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške  MŠ SR č. 9/2006 Z.z.

3.      Koncepcia školy na roky 2004-2009

4.      Plán práce ŠZŠ , Nevädzová 3 na školský rok 2008/2009.

5.      Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých  metodických združení a predmetových komisií.

6.      Informácie o činnosti Rady školy pri ŠZŠ na Nevädzovej ul. 3 v Bratislave

7.      Ďalšie podklady:  

·         Hodnotiace správy – krúžky

·         Hodnotiace správy – rôzne

·         Zápisnice z pedagogických rád

·         Klasifikačné hárky

 

 

   

S p r á v a

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti

 Špeciálnej základnej školy s vyuč. jazykom slovenským  a maďarským, Nevädzová 3, 821 01 Bratislava za školský rok 2008/2009.

 

 

I. 1. Základné identifikačné údaje o škole:  

 

1. Názov školy:  Špeciálna základná škola s vyuč. jazykom slovenským a maďarským

2. Adresa školy: Nevädzová 3, 821 01 Bratislava 2

3. telefónne číslo:    02/43 63 87 11                              faxové číslo:02/43 29 35 00

4. Internetová adresa: www.szsmnevba.edu.sk     e-mailová adresa: skola@szsmnevba.edu.sk

5. Zriaďovateľ: KŠÚ v Bratislave, Teplická 4, 831 02 Bratislava 3

 

2. Vedúci zamestnanci školy:

 

Meno a priezvisko

Funkcie

PaedDr. Gabriela Chudá

riaditeľ školy (menovaný od 1.7.2009)

Mgr. Jana Wladárová

zástupca riaditeľa školy - štatutár  

Mgr. Jana Steinerová

zástupca riaditeľa školy pre nepedag. zam. 

 

3.  Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

 

Údaje o rade školy:

 

Rada školy pri ŠZŠ  Nevädzová 3  v  Bratislave bola ustanovená v zmysle § 24 zákona  č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 26.06.2008 . Funkčné obdobie začalo dňom  26.06.2008 na obdobie 4 rokov.

 

 

 

Členovia rady školy:

 

P.č.

Meno a priezvisko

Funkcia

Zvolený /delegovaný/ za  +

1.

PaedDr. Oľga Mištinová

predseda

učiteľka ŠZŠ

2.

Ivana Hevierová

podpredseda

zástupca rodičov

3.

PaedDr.Miroslava Klokočová

zapisovateľ

učiteľka ŠZŠ

4.

Mgr. Jana Steinerová

člen

ekonómka ŠZŠ

5.

PaedDr. Rastislava Brťková, PhD.

člen 

zástupca PdFUK Bratislava

6.

PaedDr. Lucia Bottová

člen

učiteľka ŠZŠ

7.

Ľudmila Lacková

člen

zástupca mestského zastupiteľstva hl.m. SR

8.

Ing. Jaroslav Rolko

člen

zástupca KŠÚ

9.

Mgr.Drahomíra Červeňáková

člen

zástupca KŠÚ

10.

Antónia Vanáková

člen

zástupca rodičov

11.

Dalma Trebulová

člen

zástupca rodičov

 

 

 

Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2008/2009:

 

Rada školy sa v školskom roku 2008/2009 stretla 3-krát. Počas roka sa udiali zmeny v zložení RŠ a následne v októbri 2008 sa prítomní oboznámili s Usmernením k personálnemu zabezpečeniu rád škôl a školských zariadení. Došlo k zmene v počte  delegovaných zástupcov zriaďovateľa, ktorý v súlade zo zákonom deleguje 4 svojich zástupcov. Zmenou bolo aj to, že do rady školy, ktorej zriaďovateľom je KŠÚ, sa už nedelegujú zástupcovia obce, v ktorej má škola sídlo a ani zástupcovia inštitúcie, ktorá sa podieľa na výchove a vzdelávaní.  Na našich zasadnutiach p. riaditeľka informovala o problémoch s nájmom OA, ktoré je stále v riešení súdov.

 Na svojom prvom zasadnutí  na začiatku školského roka sa zaoberala hodnotiacou správou za predchádzajúci školský rok, plánom práce na začínajúci školský rok a správou o hospodárení s prostriedkami ZRPŠ za minulý školský rok.. Radu školy zaujala aj činnosť OZ Nevädza, ktoré zorganizovalo  ozdravný pobyt pre naše deti v Taliansku. RŠ bola informovaná  aj o celosvetovom projekte  Eco Schools – Zelená škola, do ktorého sa naša škola veľmi úspešne zapojila.

Na ďalšlom zasadnutí sa venovala čerpaniu roypočtu  za rok 2008 a návrhu rozpočtu na ďalší rok.

Posledné zasadnutie, ktoré sa konalo 19.5. 2009, bolo zároveň výberovým konaním na post riaditeľky školy, v ktorom bola prihlásená len jedna kandidátka  a to súčasná p. riaditeľka PaedDr. Gabriela Chudá. Táto prešla výberovým konaním a na odporúčanie rady školy bola vymenovaná do funkcie p. prednostkou KŠÚ v Bratislave Mgr. Veronikou Redechovou.

 

4. Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:

 

  1.  Poradné orgány riaditeľa školy:

Ø  Metodické združenie I. stupeň

1.      Sekcia ŠK

Ø  Metodické združenie II. stupeň

1.      Sekcia prírodovedných predmetov

2.      Sekcia spoločenskovedných predmetov

3.      Sekcia výchovných predmetov

4.      Sekcia slovenského jazyka.

 

2. Stručná charakteristika systému práce poradných orgánov riaditeľa školy:

  

Činnosť MO bola zameraná na plnenie hlavných úloh vytýčených  v ročnom pracovnom pláne na  školský rok 2008/2009. MZ sa stretlo na pracovných stretnutiach 5-krát za rok. MO pre II. stupeň pracoval v 4 sekciách a to v sekcii slov. jazyka, sekcii prírodovedných predmetov, v sekcii spoločenskovedných predmetov a v sekcii výchovných predmetov.  Každá sekcia si vytýčila svoje ciele a zámery. V súlade s vytýčenými úlohami sa uskutočnili školské akcie, ktoré kladne ovplyvňovali telesný a duševný vývoj našich žiakov. Pokračovali sme vo vyučovaní environmentálnej výchovy, nakoľko sme sa prihlásili do ďalšieho ročníka medzinárodného projektu „Zelená škola“.

Kontrola práce zo strany vedenia školy bola účasť vedenia na ich stretnutiach, ako i pomoc pri tvorbe ich plánov práce a pomoc pri organizovaní školení a akcií vyplývajúcich z plánu práce školy.

 

 

Na pracovných stretnutiach bola pozornosť okrem konkrétnych aktuálnych výchovno-vzdelávacích problémov venovaná hlavne vedeckej konferencii VIA LUCIS, organizovanej PdF UK v Bratislave. Téma konferencie znela: Integrácia- rovnaká šanca pre všetkých, ktorej sme sa aktívne zúčastnili príspevkom GONOVÁ, M. – CHUDÁ,  G.: Osobný asistent a asistent učiteľa v podmienkach špeciálnej základnej školy.

Ďalšie pracovné stretnutie bolo venované prezentácii novej verzie programu FONO 2, zorganizovanej na pôde našej školy, keďže sme škola, ktorá program FONO prakticky využíva v predmete ILS už dlhú dobu.

Na ďalšom stretnutí si všetci pedagogický zamestnanci naštudovali štátny vzdelávací program a rozdelili sme si úlohy pri tvorbe školského vzdelávacieho programu.

 

Hlavné úlohy metodického združenia I. stupňa:

 

·         vypracovali sme individuálne vzdelávacie programy

·         vypracovali sme terapeutické programy pre deti s IVP

·         slovné hodnotenie žiakov vychádzalo z individuálnych  vzdelávacích potrieb

·         do výchovno - vyučovacieho procesu detí s IVP boli zaraďované súbory rehabilitačných cvičení

·         rozvíjali sme slovnú zásobu a vyjadrovanie žiakov

·         zlepšilo sa využitie žiackej knižnice

·         pri riešení výchovných  a vyučovacích problémov žiakov sa podľa potreby spolupracovalo so školským psychológom

·         mesačne sa sledovalo rozhlasové informačné okienko

·         spolupracovali sme s MPCMB

·         priebežne sme sledovali odbornú pedagogickú literatúru

·         uskutočnili sme rôzne exkurzie a cvičenia v prírode podľa osobitného plánu

·         na pracovných stretnutiach nás priebežne p. učiteľky, ktoré sa zúčastnili rôznych školení, informovali o nových technikách a postupoch vo výchove a vyučovaní, ktoré by mohli byť prínosom pre našu prácu

·         zapojili sme sa do celoslovenskej kampane „Červené stužky“

·         uskutočnili sme viaceré besedy

·         zorganizovali sme množstvo školských akcii´- Mikuláš v cirkuse, Vianočná besiedka, Vynášanie Moreny, Karneval, Valentínsky bál, Výchovný koncert, Stavanie mája, ...

·         4-krát v roku sme uskutočnili tvorivé dielne- Jesenná dekorácia, Vianočná dekorácia, Veľkonočná dekorácia a Hlina –vždy zo surovín prírodných, prípadne odpadových

 

 

Hlavné úlohy metodického združenia II. stupňa:

 

1.      Sekcia prírodovedných predmetov

§  vypracovali sme individuálne vzdelávacie programy pre žiakov, ktorí nezvládajú dané učivo v jednotlivých predmetoch

§  v matematike sme venovali pozornosť počtovým úkonom s desatinnými číslami, zameranými na premeny jednotiek dĺžky, hmotnosti, objemu a času

§  pre žiakov 8. a 9. ročníka sme uskutočnili matematickú olympiádu

§  environmentálna výchova sa prelínala všetkými prírodovednými predmetmi

§  prebiehala celoročná súťaž tried a jednotlivcov v zbere papiera a plastových fliaš 

§  zvýšenú pozornosť sme venovali starostlivosti o kvety v triedach a zeleň v okolí školy, šetreniu vody a elektrickej energie

§  pokračovali sme v aktivitách zameraných na zdravý spôsob života: „Ovocníčkový deň“, „Deň mlieka“, „Dni zdravej výživy“, využívanie rastlín v kuchyni, liečivé byliny

§  zapojili sme sa do projektu s environmentálnou tematikou „Zelené pľúca“

§  nadobudnuté vedomosti zo života zvierat a rastlín si žiaci overili v prírodopisnej súťaži.

 

2.      Sekcia spoločenskovedných predmetov

 

§  v predmete občianska a etická výchova sme venovali pozornosť  rozvoju spoločenskej orientácie, výchove k manželstvu a rodičovstvu, problémom mladej generácie v spolupráci s koordinátorom drogovej prevencie

§  na hodinách zemepisu sme sa zamerali na poznávanie krajín Podunajska a ich hlavné mestá

§  v predmete dejepis a vlastiveda žiaci poznávali osobitosti slovenského národa

§  na hodinách zemepisu sa venovala zvýšená pozornosť štátom EÚ

§  všetci žiaci školy sa zapojili do projektu „Európska jar“.

 

 

3.      Sekcia výchovných predmetov

 

Ø  Pracovné vyučovanie

§  rozvíjali sme manuálne zručnosti, teoretické vedomosti  a pracovné návyky žiakov v súlade s ich profesionálnou orientáciou

§   v rámci pestovateľských prác sa žiaci   starali o vybudované skalky, pravidelne okopávali záhony s ružami, vysádzali nové rastlinky a zeleninu, starali sa o políčko, udržiavali čistotu na chodníkoch a trávnikoch a starali sa o kvety v triedach

§  dievčatá šili, pripravovali rôzne druhy jedál,  pomáhali pri príprave jedál a nápojov ku dňu zdravej výživy

§  pri pracovných činnostiach využívali prírodný a odpadový materiál

 

Ø  Výtvarná výchova

§  rozvíjali sme tvorivosť žiakov využívaním rôznych výtvarných techník a materiálov

 

 

§  zapojili sme sa do mnohých výtvarných súťaží   napr.  Zelený svet , Galandova matka, Fullova ruža, literárno- výtvarná  súťaž O čom snívajú medvede, súťaže pohľadníc pre kampaň Červené stužky a Najkrajšia vianočná pohľadnica

§  naše výtvarné práce boli súčasťou výstavy  s názvom Mier začína so mnou

 

 

Ø  Hudobná výchova

§  zamerali sme sa na rozvíjanie speváckych schopností s orientáciou na ľudovú pieseň  a rómsku pieseň

§  zúčastnili sme sa súťaže Bibiána pre žiakov a mládež z reedukačných domovov a špeciálnych škôl, kde naši chlapci získali 1. miesto v speve rómskych piesní

§  zorganizovali sme pekný a zaujímavý výchovný koncert Cirkus muzikus a ďalšie dve hudobno-  dramatické predstavenie na pôde školy.

 

 

Ø  Telesná výchova

§  zamerali sme sa na rozvíjanie tímovej spolupráce, vytrvalosti, obratnosti a rýchlosti pri loptových hrách  

§  uskutočnili sme jesenné a jarné účelové cvičenia v prírode

§  zúčastnili sme sa paraolympiády , jesenného behu 

§  zorganizovali sme vlastnú paraolympiádu pre naše ťažko postihnuté deti z C – variantu za čo nám bolo udelené Čestné uznanie v II. ročníku OFDMS 2009

§  v mestských súťažiach v prehadzovanej a vo futbale sme získali 3. miesta

§  jedna učiteľka sa zúčastnila školenia- inštruktor florballu.

 

 

  

4.Sekcia slovenského jazyka

 

§  pre slabo prospievajúcich žiakov sme vypracovali individuálne vzdelávacie plány

§  využívali sme hravé formy práce

§  docvičovali a utvrdzovali zručnosti v písaní i - y po mäkkých a tvrdých spoluhláskach

§  viedli sme žiakov k osvojeniu si vybraných slov a písaní y po obojakých spoluhláskach

§  v mimo čítankovom čítaní sa žiaci zdokonaľovali v technike čítania

§  uskutočnila sa súťaž v prednese poézie a prózy a zúčastnili sme sa aj mestského kola, kde sme získali 3. miesto

 

 

  

5. Údaje o žiakoch školy za školský rok 2008/2009 :

 

Ročník

Stav k 15. 9. 2008

Stav k 31. 8. 2009

 

Počet

tried

Počet žiakov

Počet odd.

ŠKD

Počet žiakov

 v ŠKD

Počet tried

Počet žiakov

Počet odd. ŠKD

Počet žiakov v ŠKD

 

1.

1

2

0

3

 

1

1

0

3

 

2.

1

7

0

2

 

1

7

0

2

 

3

1

3

1

0

 

1

3

1

0

 

4.

1

7

1

4

 

1

6

1

4

 

5.

2

13

1

8

 

2

13

1

8

 

6.

1

10

0

7

 

2

12

0

7

 

7.

2

12

0

1

 

1

13

0

1

 

8.

2

10

0

0

 

2

    11

0

0

 

9.

2

17

0

2

 

2

17

0

2

 

 Spolu

    13

81

3

227

 

13

83

3

27

 

 

1 odd. – ranná ŠKD

3 odd. – popoludňajší ŠKD

 

 

 Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ŠZŠ- A-variant

 

POČET  ŽIAKOV

Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH

POČET  TRIED

SPOLU

DIEVČATÁ

počet / %

ODKLADY

počet / %

NEZAŠKOLENÍ V MŠ

počet / %

SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ )

1

 

0

0

0

0

 

.

Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy

 žiaci 9. ročníka

 Počet žiakov 9. roč.

 

Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých na OU

OU

 

17

Prihlás.

Prijatí

 

16

16

 

 

1 žiak  10. roč. C- variantu prijatý do PrŠ.

 .

žiaci nižších ročníkov II. stupňa ŠZŠ , ktorí ukončili povinnú školskú dochádzku

 

Ročník

 

Počet žiakov

 

 

0

 

Sumár: 17 žiakov končiacich, z toho 15 pokračuje v štúdiu na OU, 1 žiak  pokračuje v štúdiu v PrŠ, 1 žiak opakuje na žiadosť rodičov 9. roč., nakoľko neukončil povinnú školskú dochádzku.

 

 

6. Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania:     

 

 

 I. stupeň špeciálnej základnej školy

 

Hodnotenie žiakov 1. ročníka ŠZŠ

 

Počet žiakov

1. ročníka

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- veľmi dobré výsledky -

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- dobré výsledky -

Počet žiakov,

ktorí dosiahli

- slabé výsledky -

1

1

0

0

 

 

Hodnotenie žiakov  2. – 4. ročníka ŠZŠ podľa variantu A                                                      

 

 

Roč.

 

 

 

Tr.

 

 

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

 

 

Sj

 

Vl

 

M

 

Hv

 

Vv

 

Pv

 

Tv

Ø

triedy

 

2.

 

III.

1,0

-

 

1,0

 

-

 

-

 

1,00

 

1,00

 

1,0

 

 

3.

 

IV.

3,00

 

-

 

3,00

 

-

 

-

 

2,00

 

2,00

 

2,5

 

 

4.

 

III.

2,00

 

3,00

 

3,00

 

1,00

 

1,00

 

1,00

 

1,00

 

1,71

 

4.

IV.

2,25

2,5

2,25

1,00

1,25

1,25

1,00

    1,64

Ø jedn. predmet.

 

2,06

2,75

2,31

1,0

1,13

1,31

1,25

 

 

 

  

II. stupeň ŠZŠ podľa variantu A

 

Roč.

Tr.

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

Sj

Vl

Ov

D

Z

M

Pr

F

CH

Hv

Vv

Pv

Tv

Ø triedy

5.

V.A

1,75

1,75

-

-

-

1,25

-

-

-

 

1,0

1,25

1,25

1,25

1,36

V.B

2,2

1,8

-

-

-

2,2

-

-

-

1,6

1,4

2,0

2,0

1,84

6

VI.

3,00

2,00

-

-

-

2,5

-

-

-

 

1,25

 

1,62

1,37

1,71

1,93

7.

VII.

2,62

-

1,87

2,5

2,62

2,75

2,37

3,12

-

2,00

1,12

1,87

1,37

2,20

8.

VIII.

2,5

-

1,4

1,4

2,00

2,7

1,8

2,7

-

1,00

1,14

1,5

1,00

1,78

 

9.

IX.A

2,5

-

1,5

1,75

1,75

2,00

2,5

2,5

2,37

1,12

1,00

1,37

1,00

1,78

 

IX.B

2,5

-

1,67

2.00

2.33

2,17

1,17

2,67

2,5

1,00

1,00

1,33

1,00

1,78

Ø  jedn. predmet.

2,44

1,85

1,61

1,91

2,18

2,22

1,96

2,75

2,44

1,28

1,22

1,53

1,33

 

 

 

 

Zoznam uplatňovaných učebných plánov  v šk. roku 2008/2009:  

 

 

V školskom roku 2008/2009 sme uplatňovali platné:

·         učebný plán a učebné osnovy pre prípravný až 9. ročník špeciálnej základnej školy pre žiakov s mentálnym postihnutím so vzdelávacím variantom A

·         učebný plány a učebné osnovy   špeciálnej základnej školy pre žiakov s mentálnym postihnutím so vzdelávacím variantom B

·         učebné osnovy špeciálnej základnej školy pre  žiakov s  ťažkým mentálnym postihnutím s individuálnym vzdelávacím programom – variant C

 

- všetky schválené MŠ SR dňa 22.mája 2006 pod č. CD- 2006- 477/17104- 2:095 s účinnosťou od 1.9.2006.

 

 

  

7. Údaje o fyzickom počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej klasifikácie:  

 

ŠZŠ

Počet

ŠKD

Počet

Zamestnanci školy SPOLU:

 

 

 

PZ: učitelia,  

17

PZ: výchova

3

- kvalifikovaní

17

- kvalifikovaní

2

- nekvalifikovaní

-

nekvalifikovaní

1

- doplňajú vzdel.

-

- doplňajú vzd.

-

NZ:

10

Z toho NZ

-

Z počtu NZ

 

Z počtu NZ

 

-školský psycholog

2

- upratovačky

-

-špeciálny pedagóg

-

 

 

- asistent učiteľa

3

Na dohody

5

- upratovačky

2

Školská kuchyňa a jed.

-

- ostatní

3

zamestnanci -spolu

35

 

Vysvetlivky: PZ – pedagogickí zamestnanci,  NZ – nepedagogickí zamestnanci

 

Na poste školského psychológa máme fyzicky 2 ľudí, ale delia si  1 úväzok .  

V celkovom počte učiteľov sú zahrnuté aj dva čiastočné úväzky a to logopéd- 0,8 a učiteľka náboženskej výchovy 0,1 úväzku.

Na MD 3: 1 logopédka, 1 psychologička, 1 vychovávateľka.

Na dohodu zamestnávame mzdovú účtovníčku, finančnú účtovníčku, technika BOZP a PO, správcu počítačovej siete a upratovačku do telocvične.

 

Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom roku 2008/2009:

 

Až na jednu p. vychovávateľku, máme plne kvalifikovaný personál.  

 

 

8.  Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy:  

·         Inštruktor florballu – jeden učiteľka preškolená

·         Počítačová grafika vo výtvarnej tvorbe– 1 učiteľka

·         Výtvarný salón učiteľov – 1 učiteľka

·         VIA LUCIS  – 2 učiteľky

·         Nové technické a výrazové možnosti bábkového divadla – 1 učiteľka

·         Dajme šancu slnku      2 učiteľky

·         Priebežné vzdelávanie výchovných poradcov  1 učiteľka

·         Funkčné vzdelávanie vedúcich pracovníkov – 1 učiteľka

·         Angličtina pre učiteľov- 1 učiteľka

 

 

 

 9. Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:    

 

Údaje o aktivitách, do ktorých sa škola zapojila

  • Európska jar 2009 – aktívne zapojenie všetkých žiakov školy
  • Predstavte tradičnú pieseň – 4 príspevky žiakov
  • Vytvor leták  pre Európu – 10príspevkov

 

 

  • Účasť na  rôznych projektoch  a výtvarných súťažiach:

v  Fullova ruža 2009

v  Galandova matka 2009

v  Vianočná pohľadnica

v  V krajine remesiel

 

  • Účasť na športových súťažiach

v  Jesenný beh

v  Prehadzovaná

v  Minifutbal

v  Súťaž detí s ťažkým psychosomatickým postihnutím

v  Paraolympiáda

 

  • Účasť na súťaži Bibiána-  XVI. Ročník olympiády tvorivosti detí a mládeže reedukačných centier, diagnostických centier a liečebno-výchovných sanatórií.

 

  • Účasť na celoslovenskej prezentácií výrobkov chránených dielní a špeciálnych škôl-

vlastný výstavný panel

 

§  Spolupráca s OZ Nevädza

v  Ozdravno- rekreačný pobyt v Taliansku – september 2008

v  Letný tábor v Kokave nad Rimavicou pre znevýhodnené deti

        

  • Kultúrny program k 30. výročiu školy
  • Tvorivé dielne –Malacky
  • Účasť na Abilympiáde v PSC Lepší svet

 

 

 

Údaje o aktivitách organizovaných školou

§     Vianočná besiedka

§     Karneval

§     Valentín

§     Výchovný koncert- Cirkus Muzikus

§     Malá paraolympiáda

§     Dopravná výchova –beseda a test

§     Protidrogová prevencia a akcie uskutočňované počas sobôt a nedieľ

§     Návštevy SNM a  Bratislavského hradu

§     Projekt „Prírodná lekáreň“

§     Beseda s lekárom

§     Celoročná súťaž v zbere papiera a plastov

§     Súťaž v prednese prózy a poézie

§     Návštevy Bibiány

§     Tvorivé dielne -4x v roku

§     Environmentálna knižnica- zriadenie

§     Dopravná výchova a kvíz

§     Európska únia a euro

§     Beseda o zdravej výžive

§     Deň Zeme 

§     Návšteva botanickej a zoologickej záhrady

§     Stavanie mája

§     Vynášanie Moreny

§     Beseda k Medzinárodnému dňu mlieka 

§     Juniáles a jedlá starých materí

§     „Aniel“ – naša tvorba a návšteva výstavy

§      Beseda s poľovníkom

§      Návšteva Flóry

 

 

 

10. Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach:

 

  Umiestnenie - dosiahnuté výsledky
regionálne kolo krajské kolo celoslovenské kolo
Mestská liga minifutbal   3 . miesto  
Mestská liga prehadzovaná   3 . miesto  
Jesenný beh v prírode   3. a 4.miesto  

Športová súťaž s  psychosomatickým postihnutím 

 Lízankové medaily 

a pre všetkých diplomy  

 

 

 SPP- Mesiac detskej tvorby

 

 

 

Zelené plúca Bratislavy – 9.ročník súťaže „ Nešetri zelenou láskou“- téma: „Čo vieš o pôde?“

 

 

Špeciálna cena

11 ocenených prác

 

Súťaž v prednese
 poézie a prózy

  3. miesto

 

 

 

Bibiána

 

 

1.miesto

v kategórii spev

 

 

   

Umiestnenie v medzinárodných súťažiach

názov súťaže

umiestnenie

Zelený svet – „Všetko je  vo hviezdach“

 

Čestné uznanie

 

VI. roč. výtvarno- literárnej súťaže SWS- „O čom snívajú medvede“

17 prác

 

 

 11. Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená: 

 

Názov projektu

Termín

začatia realizácie

 projektu

Termín

ukončenia realizácie projektu

Výsledky

Zelená škola - 4. ročník

september 2008

Jún 2009

získali sme  3 *(hviezdičky)

a právo vyvesiť na pôde školy  vlajku

Zelená škola/EcoSchool a celosvetovo

platný certifikát

 

 

 

  

12.Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole:    

 

Komplexná inšpekcia bola na našej škole vykonaná v dňoch 26.1. -29. 1. 2009 a v dňoch 02.02. 2009 a 03. 02. 2009

 

Závery: Silnou stránkou bolo uplatňovanie špeciálno- pedagogických zásad, zohľadňovanie individuálnych výchovno- vzdelávacích potrieb žiakov a priateľská komunikácia učiteľov. Žiakov s neadekvátnym správaním učitelia vhodne usmerňovali. 

Slabou stránkou bola zväčša klasická forma vyučovania s ojedinelým využívaním IKT vo výchovno - vzdelávacej činnosti, nevyužívanie didaktickej techniky a časté absentovanie relaxačných prestávok a relaxačných chvíľok na 2. stupni ŠZŠ.

 

13. Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy:                     

 

Priestorové podmienky školy – stále nás trápi ten istý problém –neukončený súdny spor s OA, ktorá je u nás v bez zmluvnom nájme, trvajúci už 5 rokov. Čakáme na vyjadrenie Najvyššieho súdu SR, kam sme zaslali naše dovolanie, aby bol ukončený nejestvujúci spor a tým zrušené predbežné opatrenie. Čas sa neustále naťahuje. Po podaní sťažnosti na prieťahy v súdnom konaní bol spis pridelený inému sudcovi a znova plynie čas. V decembri bolo

 

zrušené predbežné opatrenie, avšak termín pojednávania vo veci určenia správy majetku štátu nebol do dnešných dní stanovený.

Naďalej nám chýbajú odborné predmetové učebne, stolárska a krajčírska dielňa, samostatná keramická dielňa a iné ďalšie miestnosti, napr. kabinety a prevádzkové miestnosti

 

Materiálne podmienky školy – nakoľko z rozpočtu nám nezostáva veľa financií na nákup pomôcok a materiálu potrebného pre chod školy, sme nútení hľadať iné zdroje. Na pomôcky hľadáme sponzorské peniaze a materiál poväčšine získame odpadový, alebo taktiež sponzorsky.

 

  

14. Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

     { Viď priložená  Správa   o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok.}.

 

 

15. Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia:  

 

Naša koncepcia rozvoja školy nie je rozpracovaná na roky, ale na postupné kroky krátkodobého charakteru, strednodobého a dlhodobého.

Postupné kroky krátkodobého charakteru:

 

Postupné kroky strednodobého charakteru

 

 

Postupné kroky dlhodobého charakteru

 

 

16. Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení

SILNÉ STRÁNKY

Ø  vzdelávanie podľa variantu C- viacnásobne zdravotne postihnutých

Ø  podrobne rozpracované individuálne plány pre takéto deti

Ø  vysoká kvalifikovanosť všetkých pedagogických pracovníkov

Ø  ponuka logopedických a psychologických služieb na vysokej odbornej úrovni

Ø  intenzívne zapájanie sa do najrôznejších súťaží a aktivít

Ø  množstvo krúžkov na vyplnenie popoludňajšieho času našich žiakov

Ø  aktívna prezentácia školy na rôznych konferenciách  a seminároch

SLABÉ STRÁNKY

Ø  nedostatočné priestorové vybavenie

Ø  nedostatočné ohodnotenie pedagogických zamestnancov i nepedagogických zamestnancov

Ø  nedostatok financií na obnovu a vybavenie tried potrebnou didaktickou technikou

Ø  nedostatok financií na obnovu budov a zariadení

 

 

PRÍLEŽITOSTI

Ø  dobré podmienky na vytvorenie celého komplexu vzdelávacích inštitúcií pre vzdelávanie  postihnutých detí po doriešení právneho sporu s OA

Ø  dobrá lokalita umiestnenia školy

Ø  možnosť využívať informačno-komunikačné technológie vo vzdelávaní i voľnom čase

Ø  rozvoj spoločenských a verejnoprospešných aktivít v II. bratislavskom obvode

 

RIZIKÁ

Ø  nepriaznivý demografický vývoj

Ø  nedostatok finančných prostriedkov a z toho vyplývajúci ochabnutý záujem o   mimoškolské aktivity zo strany učiteľov

Ø  nedoriešený právny spor

Ø  veľký odliv žiakov do ZŠ vďaka integrácii a chýbajúcej ŠPP v II. obvode

 

 

 

 

 

 

II. Ďalšie informácie o škole :

 

 

1.      Drogová prevencia.

 

V tomto školskom roku sa podporovala fyzická kondícia  a súčasne sa poukazovalo na nezdravý konzumný spôsob života.

Činnosť sme zamerali na:

 

 

2.      Výchova k manželstvu a rodičovstvu.

 

Výchovu k manželstvu a rodičovstvu sme v tomto školskom roku zamerali hlavne na odlíšenie lásky od sexu, na to ako prejaviť alebo utlmiť túžbu po sexe, na to čo je normálne v sexuálnom živote chlapca i dievčaťa, ako vyzerajú nezdravé odchýlky v pohlavnom živote človeka.

Aktivity:

·         Pre chlapcov- beseda o zneužívaní chlapcov, ale i páchaní násilia na dievčatách, nevyhli sme sa ani téme - prostitúcia

·         Pre dievčatá - denné poúčanie o hygiene  a čistote tela, hlavne pri mesačných cykloch.

 Pre všetkých sme na besedu pozvali kožného lekára, ktorý vysvetlil dôsledky nechráneného sexu, ktoré sa môžu prejaviť na koži - choroby ako je syfilis, alebo kvapavka.

 

 

 

3.      Spolupráca s OZ Nevädza.

 

S OZ Nevädza spolupracujeme už od jeho vzniku. Sídli v našej škole a jeho činnosť je zameraná na prácu a aktivity pre naše postihnuté deti, ale aj pre deti z ohrozených rodín a pod.

Organizuje školy v prírode, prípadne tábory alebo ozdravno – rekreačné  pobyty pre naše deti. Škola pri týchto aktivitách zabezpečuje pedagogický dozor  a OZ dofinancováva tieto podujatia.  

Tento rok  sme spoločne zorganizovali ozdravno- rekreačný pobyt v Taliansku v septembri 2008 a v auguste 2009 letný tábor pre deti zo znevýhodneného prostredia v Kokave nad Rimavicou.

 

 

 

 

4.      Zdravotník.

 

Činnosť bola zameraná na:

Priebežné výsledky bodovania boli počas roka prístupné na hlavnej nástenke vo vestibule školy.

Vytvorili sme si projekt „Prírodná lekáreň“, v ktorom žiaci poznávali liečivé rastliny a pripravovali si chutné čaje.

.

 

5.      Školské rozhlasové okienko.

 

Školské rozhlasové okienko bolo vysielané pravidelne raz mesačne v rozsahu cca 45 minút. Program vysielania bol zameraný na:

Prípravu a moderovanie okienka mali  na starosti p. učiteľky, ale  i žiaci sa aktívne zapájali do jeho prípravy , a aj samotného moderovania. Odmenou pre žiakov i učiteľov boli rôzne piesne, niekedy aj želanie, alebo s priamym venovaním.

 

 

6.      Školský klub.

 

V školskom roku 2008/2009 bolo v troch skupinách zaradených 27 žiakov, z toho v rannom školskom klube 11 žiakov. V jednej  skupine boli zaradené deti viacnásobne postihnuté. Do III. skupiny boli zaradení žiaci II. stupňa.

Žiaci, ktorí navštevovali  ŠK mali dobrú školskú dochádzku a dokázateľne   dosahovali lepšie vyučovacie výsledky. každá skupina pracovala podľa vlastného plánu.

I v tomto školskom roku bola v prevádzke  ranná družina od 6:00 hod., popoludňajšia činnosť v školskom klube prebiehala do 16:30hod

 

 

7.      Náboženská výchova.

 

Náboženskú výchovu navštevovalo 20 žiakov. Žiaci boli zaradení do  2 skupín:

I.   skupina – II. stupeň–11 žiakov

II.  skupina -  I. stupeň -9 žiakov.

Vyučovanie tohto nepovinného predmetu sa nám podarilo zabezpečiť kvalitnou rehoľnou sestrou Dagmar. Žiaci si ju veľmi obľúbili a radi chodili na jej hodiny.

 

 

 

8.       Školská dochádzka.

 

 

Školskú dochádzku sme riešili v priebehu celého školského roku. Napriek všetkým našim snahám je stále neuspokojivá, aj keď sa zlepšila. Výchovný poradca a vedenie školy úzko spolupracoval s kuratelou a miestnymi úradmi.

Každý triedny učiteľ mal založený zošit dochádzky a kontaktný zošit s rodičmi. Na zabezpečenie pravidelnej školskej dochádzky sme prijali nové rôzne opatrenia, ktoré sú rozpracované vo vnútornom  poriadku školy aj v pláne práce na školský rok.

Na základe informácií od triednych učiteľov sme si rodičov problémových žiakov predvolávali do školy.

Žiaľ musíme konštatovať, že máme dosť rodičov, ktorí so školou odmietajú spolupracovať. Pravidelný kontakt s kuratelou napomohol aspoň v niekoľkých prípadoch. Vďaka tomu sa nám podarilo znížiť priemer vymeškaných hodín a hlavne znížiť počet neospravedlnených hodín.

.

 

9.       ZRPŠ

 

Zasadnutia ZRPŠ sa konali štvrťročne.

Účasť rodičov bola neuspokojivá. Vyplývajúc zo sociálneho zloženia našich žiakov spolupráca s rodičmi, až na ojedinelé výnimky, je veľmi ťažká.

 Návštevy rodičov a konzultácie sa konajú podľa potreby.

 

 

10.  Školský psychológ.

 

V tomto školskom roku pracoval až do jari na škole len 1 školský psychológ , a to  na ½ úväzok. Od jari nastúpila na miesto psychologičky , ktorá je na MD druhá psychologička. Obaja psychológovia vzájomne kooperujú  a rozdeľujú si  psychologické činnosti v škole. Okrem stáleho styku s vedením, učiteľmi, vychovávateľmi veľmi úzko spolupracovali i s rodičmi.

·         podieľali sa na zaraďovaní a preraďovaní žiakov zo ZŠ do ŠZŠ

·         spolupracovali s výchovným poradcom pri profesionálnej orientácii a voľbe povolania žiakov

·         spolupracovali na príprave individuálnych vzdelávacích programov

·         pomáhali pri riešení aktuálnych výchovných problémov so žiakmi.

 

 

11.  Výchovný poradca.

 

Náplňou práce výchovného poradcu v šk. roku 2008/2009 bolo:

Viditeľne sa zlepšila spolupráca s niektorými zákonnými zástupcami žiakov, s Miestnym úradom vo Vrakuni a s ÚPSVaR Vazovova.

Predbežne sa poskytovalo kariérne poradenstvo pre žiakov končiacich  ročníkov a ich rodičov.

Besedovalo sa na tému šikanovanie a jeho dôsledky.

prísne sa sledovala a zabezpečovala  pravidelná školská dochádzka žiakov v súlade so schválenými opatreniami

pri zanedbávaní školskej dochádzky sa postupovalo na základe  „Metodického pokynu na zabezpečenie aplikácie stanovenia § 18 ods. 2 zákona č. 281/2002 Z.z . o prídavku na dieťa a o príspevku k prídavku na dieťa“

 

 

12.  Krúžková činnosť.

 

Na škole pracovalo 9 záujmových krúžkov:

Prehadzovaná                                  – PaedDr. Oľga Mištinová

Futbalový krúžok                            – Mgr. Valéria Jurovatá

Relaxačný krúžok                            – Mgr. Eva Trubenová

Harmonizačný krúžok                     – Mgr. Eva Trubenová

Šikovný jazýček                               – Mgr. Lucia Barteková,  Mgr. Rozália Pánová

EKO- Vševedko                               – Mgr.  Katarína Horská

Adamko                                            – PaedDr. Miroslava Klokočová

Minimálne signály                            PaedDr. Miroslava Klokočová

Environmentálny                             - Mgr. Nataša Borovičková

Turistický krúžok                            -  Mgr. Svatava Košťányová

Počítačový krúžok                           - PaedDr. Katarína Marčeková

Umelecký krúžok                             - Mgr. Ivana Fábryová

 

 

13.  Environmentálna výchova na škole.

 

Ø  Už štvrtý  rok sme boli zapojení do medzinárodného projektu „Zelená škola“, kde sme opäť získali ocenenie.

Ø  Do všetkých predmetov sme sa snažili vložiť prvky environmentálnej výchovy.

Ø  Rozvíjali sme environmentálne zručnosti a myslenie našich žiakov.

Ø  Učili sme žiakov vyjadriť svoj vzťah k prírode prostredníctvom rôznych médií.

Ø  Prostredníctvom rôznych činností spracovať dojmy a emócie, ktoré získali v priebehu pobytu v prírode.

Ø  Snažili sme sa o vytvorenie bližšieho citového vzťahu k prírode, uvedomenie si zodpovednosti za svoje skutky v prírodnom prostredí, naučiť deti ako pristupovať k ochrane nášho prírodného dedičstva, porozumieť prírodným procesom.

Ø  Zorganizovali sme akcie ku Dňu Zeme.

Ø  Obohatili sme školskú knižnicu o publikácie s environmentálnou tematikou a vytvorili sme samostatnú knižnicu s environmentálnou tematikou v triede, aby bola bližšie  k deťom.

Ø  Uskutočnili sme rôzne súťaže, 4- krát ročne sme zorganizovali tvorivé dielne, na ktorých sme využívali odpadový a prírodný materiál.

Ø  Počas celého roka sme súťažili v zbere druhotných surovín. Za celý rok sme zber vyhodnotili a spoločne sme nazbierali 3472 kg papiera a 9774ks PET fliaš.

Ø  Zorganizovali sme 1. záhradnú slávnosť pre žiakov a ich rodičov, tiež Juniáles a i tieto akcie sme prepojili s aktivitami Zelenej školy